fbpx
  • Zumba Jeugd

    * Zumba-Jeugd:
    hou je van dansen en ben je 10-17 jaar?
    Kom dan meedoen met Zumba-Jeugd, op donderdag om 18.30 uur in onze danszaal in Wommels!
    De eerste 2x mag je gratis meedoen?
     
  • Sneek judo (de Spil, Molenkrite 169)

    Iedere maandag zijn er judo-lessen in Sneek de Spil, Molenkrite 169, Sneek: Maandag Sneek : 15.30-16.30 basisonderwijs groep 1 t/m 4 16.30-17.30 basisonderwijs groep 5, t/m 8 en voortgezet onderwijs          
  • Mantgum Judo (in de lagere school)

    Iedere dinsdag in de lagere school in Mantgum: Dinsdag Mantgum: 16.15-17.00 basisonderwijs groep 1 t/m 4 17.00-17.50 basisonderwijs groep 4 t/m 6 17.50-18.50 basisonderwijs groep 7 en ouder    
  • Harlingen Judo (gymzaal Noorderlicht)

    Iedere donderdagmiddag is er judo in de de gymzaal van het Noorderlicht: Donderdag Harlingen 14.45-15.30 uur (kinderen uit groep 1 t/m 4) 15.30 -16.30 uur (kinderen uit groep 5 en ouder)    
  • HiiT

    !! HiiT !! High Intensity Interval Training HiiT is een training waarbij je alles geeft, 100% inzet en effect door snelle en intensieve oefeningen gevolgd door een korte rust! Dit type training brengt en houdt je hartslag hoog en verbrand meer vet in een kortere tijd. Zorg dat je warm bent (doe een warming up in de fitness of doe eerst mee met een ander les, vraag advies bij één van onze instructeurs). En dat is waar deze training voor staat:  In 30 minuten gebruik je je hele lichaam en al je spieren....  een training voor echte doorzetters...  10 oefeningen, 3 series!  Iedere maand een ander programma Kom dit 2 maal Gratis ervaren en vraag een VIP-kaart bij de balie. De training zijn op: Dinsdag: 20.00-20.30 uur Donderdag: 19.45-20.15 uur
  • Yoga

    YOGA Steeds meer mensen dan ooit ontdekken dat Yoga de perfecte work-out is voor lichaam en geest. Yoga pakt lichaam en geest op een dieper niveau aan en leert je beter voelen. Het is een gezonde verslavende aanwinst in je, misschien wel, hectische leven en helpt je lichaam en geest in balans te krijgen of te houden. Verder: Trekt u makkelijke kleding aan en neemt u een grote handdoek mee! Voor opgave en meer informatie raden wij u aan om contact met ons op te nemen via  mail-adres:  info@sportcentrumakkermans.nl  
  • core-training

    Core-training: dit is een training van 30 minuten waarbij alleen je core wordt getraind, dus buik, rug, zijkant. Er zijn altijd zwaardere variaties mogelijk...DURF JIJ HET AAN? > 10 verschillende core oefeningen. > elke oefening 30-40  seconden > 3 ronden!
  • Knock-Out / Bokstraining

    KNOCK OUT Boks Training van 30 minuten Ga helemaal “ KNOCK OUT “ in een 30 minuten durende boks-conditie training*. Een training voor iedereen die dit aandurft…..Zorg dat je warm bent (doe een warming up in de fitness of doe eerst mee met een ander les, vraag advies bij één van onze instructeurs). Kom dit 2 maal Gratis ervaren en vraag een VIP-kaart bij de balie. De trainingen zijn op: Dinsdag: 20.35-21.05 uur Donderdag: 20.35-21.05 uur Opgeven: via de mail: info@sportcentrumakkermans.nl, telefoon: 0515 425612(tussen 15.30-21.30 uur) of bij de balie van ons sportcentrum
  • Jeugd Spin en Cross

    In deze les zit van alles voor de jeugd vanaf 9 jaar. De les wordt gestart met Spinning en wordt vervolgd met fitness en cross activiteiten waarbij het gebruik van eigen lichaamsgewicht voorop staat. Veel variatie en het hele lichaam komt aan bod. Een les voor kanjers!
  • Sociaal Vitaal Training

    de Sociaal Vitaal trainingen zijn speciaal voor 65-plussers, maar ook als je jonger bent mag je meedoen. In deze trainingen werk je eerst aan je eigen programma in de fitness, vervolgens ga je het laatste kwartier van de training met de hele groep naar de zaal o.l.v. Véronique. daar wordt gewerkt aan de volgende 4 thema's: sterk staan, balans, assertiviteit en vallen en opstaan. Ieder thema krijgt 2 weken de aandacht en dan volgt het volgende thema. De achterliggende gedachten is dat door het trainen van reflexen er een automatische reactie ontstaat van het lichaam, zodat men niet uit balans komt en valt, maar herstelt en blijft staan. Valt men toch, dan zullen de reflexen ervoor zorgen dat je minder of geen schade oploopt. Na de training is er een gezellig samenzijn onder het genot van een bakje koffie of thee. De Sociaal Vitaal Training is op woensdagochtend van 9.30-10.30 uur
  • Peutercafé ( ouders en peuters)

  • peuter gym (vanaf 2 jaar)

    Iedere donderdagochtend van 8.45-9.30 uur is er peutergym bij Sportcentrum Akkermans. De kleintjes nemen een begeleider mee en samen gaan we lekker klimmen, klauteren, rollen en ontdekken. Met als basis het Nijntje Beweegdiploma! Na die tijd lekker limonade drinken en voor de begeleiders een kopje koffie of thee. Kom gratis een keer meedoen.    
  • Gym (groep 1 tm 3)

    iedere donderdagmiddag is er gym bij Sportcentrum Akkermans van 14.30-15.15 uur  voor kinderen van groep 1 t/m 3 (alle grondbeginselen van bewegen worden hier op een speelse manier aangeboden met als basis het nijntje beweegdiploma)   Kom gratis een keer meedoen.  
  • Sport-Mix (groep 3 t/m 6)

    op donderdagmiddag van 15.15-16.00 uur voor kinderen van groep 3 t/m 5 Dit is een mix-les van allerlei bewegings- en spelvormen: naast springen, landen, klimmen, klauteren, gooien, schoppen, boksen, slingeren, balanceren, rollen, trefbal, blokjes voetbal enz. gaan ze ook handstand, radslag, zweefrol enz. leren.
  • Move Free (mix free running en turnen)

    voor kinderen uit groep 6 en hoger

    Move Free (mix free running en turnen) Move-Free is een vervolg op de gymlessen, zodat je nog meer uitdaging krijgt om je lichaam te leren kennen. Move-free is een mix les van free-running, turnen en breakdance. De les is voor stoere jongens en meiden van groep 6 en hoger.
  • Funky Kids

    Een afwisselend, leerzaam programma met clipdans, streetdance, stepaerobics en ook een beetje breakdance! Verantwoord en met plezier bewegen staat centraal. Het lesprogramma is niet alleen leuk maar ook sportief en goed voor je conditie. Dansen als je favoriete artiest, zelf dansjes maken, allerlei basispassen leren; elke les is een nieuwe uitdaging met als centraal thema ritme en bewegen. Het lesprogramma sluit voortdurend aan bij de hits en trends uit de belevingswereld van de kinderen. Het verwerken van diverse spelvormen in de les stimuleer de sociale ontwikkeling - en samen dansen is samen plezier beleven.    
  • Kids Swing

    dansen voor kinderen van groep 1 t/m 3

    Kinderen bewegen van nature. Om te kunnen groeien moeten ze in beweging zijn. Zowel fysiek, emotioneel als geestelijk hebben kinderen het nodig om te bewegen. Bewegen op muziek sluit aan bij deze natuurlijke behoefte. Het programma sluit aan bij de belevingswereld en motorische vaardigheden van kinderen. Er wordt bewogen, gespeeld, en gedanst op muziek. De heldere opbouw in de blokken is de leidraad voor een afwisselende en levendige les. Iedere week is het een nieuw avontuur, dat kinderen stimuleert in hun motorische en sociale ontwikkeling. De kinderen leren bewegen op allerlei soorten muziek en dansen ook op nieuwe hits van K3, kabouter Plop, Samson en Gert, Kus etc.                
  • Total Body Fun

    Lekkere combi van dans en power

    TBF is een plezierige combinatie-les. Aerobics en stepaerobics worden afgewisseld met spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam.
  • Fitness

    Bij fitness werk je in je eigen tempo en tijd aan de verbetering van je figuur, kracht en conditie. Dit allemaal op onze moderne fitness- en cardio-apparaten. Op je eigen pas staan jouw unieke hartslagzones en krachtprogramma opgeslagen. De apparaten hebben een envoudige bediening, en het doen aan fitness is veilig (d.m.v. hartslagmeters) en laagdrempelig. Let op: voor alle fitnessactiviteiten is de fitnessintake verplicht. Fit Garant Plan Meer motivatie, meer resultaat, meer vitaliteit en kwaliteit! Dit unieke begeleidingsplan bestaat uit 5 modules en helpt iedere sporter om zijn of haar doelen te realiseren. De maandelijkse afspraken met de instructeur zorgen voor de blijvende trainingsintensiteit en houden de motivatie optimaal. Door middel van 5 tests per jaar wordt de vooruitgang nauwkeurig gemeten. Uit de test komt uw eigen unieke hartslagzone. Door te trainen in uw hartslagzone haalt u het meeste rendement uit uw training. Het Point System maakt vervolgens inzichtelijk of u goed op weg bent om uw doel te bereiken. Fit en Gezond: U wilt door meer te bewegen uzelf binnenkort prettiger, levenslustiger en vitaler voelen? Met plezier bewegen, in uw eigen unieke hartslagzone, is de sleutel voor een gezond en beter lichaamsgevoel. Kracht en Conditie: Uw ambitie is kracht- of duursport en u wilt uzelf op dit gebied doelgericht verbeteren? Op basis van uw situatie en gegevens ontwikkelen we samen uw schema voor een optimaal resultaat. Gezonde Rug: Zijn het versterken van uw rugspieren en aandacht voor uw wervelkolom bijzonder belangrijk voor u? Met regelmatige rugtraining vermijdt u rugklachten en blijft uw lichaam optimaal in vorm. Beter Figuur: Uw figuur is belangrijk voor u? Door doelgerichte beweging, voeding en ontspanning slankt u af en slaat u de weg in naar een nieuw, positief levensgevoel. Fit en Actief 50+: U staat midden in het leven en wilt dat zo houden? Optimaal gedoseerde training, in uw eigen hartslagzone, heeft een positieve invloed op uw biologische leeftijd en garandeert een hoge levenskwaliteit.
  • Judo

    Judo vergroot je zelfvertrouwen, zo is algemeen bekend. Als je aan judo doet leer je jezelf aan te passen aan situaties en voor jezelf op te komen. Ook leer je anderen met respect te behandelen en samen te werken. Meedoen aan de judolessen is goed voor je motoriek, kracht en balans, maar ook plezier staat hoog in het vaandel.      
  • Kick and Punch

    Kick en Punch is een actieve sportles op stimulerende muziek. Boks- en traptechnieken worden gecombineerd en uitgevoerd tegen de speciale kickbokspalen. Spierversterkende oefeningen komen ook ruimschoots aan bod. Kick en Punch is plezier, samenwerken, lachen en uit je dak gaan. Je kunt je negatieve energie en stress kwijt tegen een kickpaal. Techniek staat voorop - het zweten komt vanzelf!
  • Pilates

    Pilates is een mind-body-bewegingsvorm. Geen gespring en gedoe, maar werken aan een bewuste uitvoering van de oefeningen. Hierdoor wordt je je gewaar van je lichaamshouding, bewegingstechniek en ademhaling. Pilates is een uitstekende training voor wie meer dan alleen de buiten- kant op peil wil brengen.
  • Power

    De Power les is een les waarbij in groepsverband door iedereen op eigen niveau wordt gewerkt aan spierversterkende oefeningen, rek- en strekoefeningen en balansoefeningen. Uw lichaam wordt sterker en fitter. Tevens kunt u door training krachtverlies en osteoporose verminderen/verhelpen. Ook zeer geschikt voor ouderen, want bij bij het ouder worden treedt osteoporose (botontkalking) op. Door de beperkte lichaamsbeweging van veel ouderen wordt dit proces versneld, met als gevolg dat op oudere leeftijd sommige mensen 100% van hun kracht nodig hebben om simpelweg uit hun stoel op te staan. Één van de meest verstrekkende gevolgen van het verlies van kracht is vallen. Onderzoek laat zien dat ouderen door de verminderde kracht in hun benen, minder goed balansverstoringen kunnen herstellen en daardoor sneller vallen. De Power les speelt hierop in. Kom eens langs voor een proefles!
  • Spinning

    Spinning is een (zeer) intensieve fietstraining in de zaal. De ultieme workout! Bij lekker opzwepende muziek wordt je 45 minuten lang over berg en dal geleid. Zet je verstand op nul en ga fietsen! Spinning is erg goed voor de conditie en vetverbranding. Onze zaal is geheel klaar en speciaal gemaakt voor spinning (met sfeervolle verlichting) Geen les is hetzelfde. Durf de uitdaging aan te gaan!  
  • Piloxing

    een pittige work-out combinatie van Boksen en Pilates. Conditie en spierversterkende oefeningen zorgen voor een complete training!
  • Verantwoord Fit

    Start uw maandagochtend om 8.30 uur met 15 min. bewegen op muziek en aansluitend 15 minuten kracht- en balans-oefeningen Daarna eigen schema en om 9.45 uur afsluiten met buikspieren en een kopje koffie of thee. Een mooie start van een nieuwe week.
  • Zumba

    Ben je klaar om jezelf in conditie te feesten? Dat is precies waar het Zumba-programma over gaat. Het is een opzwepend, doeltreffend en makkelijk te volgen, Latijns-Amerikaans-geïnspireerd, calorieverbrandend dans- en fitness-feest dat miljoenen mensen naar plezier en gezondheid beweegt.